بوی دشمن!

خرید بک لینک

هشدار: این مطلب طولانی هست، ولی براش زحمت کشیدم و سعی کردم جواب های قانع کننده ای بدم. پس اگر شما هم جزو کسایی هستین که این روزا به سفر حج گیر میدین یا شک دارین،این مطلب رو بخونین.

میگن که:

«_سال 66 بستنمون به رگبار باز رفتیم!

_بهمون گفتن نجس و مثل سگ باهامون رفتار کردن باز رفتیم!

_ با شلاق زدن رو دستمون که دست نزنیم به کعبه و نجسش نکنیم باز رفتیم!

_شاه شون نامه نوشت به صدام که هزینه حمله به ایران رو میده باز رفتیم!

_ به نوجوونامون تجاوز کردن باز رفتیم! میدونی یعنی چی؟!

_ تو حادثه آخری که حادثه منا بود این همه ایرانی کشته شدن اینم از روی برنامشون بود؛ که این همه خانواده داغ دار شدن، باز داریم میریم!

واقعا شرم آوره؟! برای دنیا و منطق عقلی. جالب اینه که:

عرب ها پول تو جیبی خودشون و بچه هاشون رو از فکر خراب و نادرست ما درباره خداوند که بد در نظرمان تصورش کردیم تهیه میکنن.

و باز جای تاسف داره:

همین عربها در بازی پرسپولیس _ الهلال بلیت نخریدن و گفتن نمیایم پولمون تو جیب ایرانیا بره ایرانی مجووس!

ای ایرانی، ای هموطن،

با تکیه بر عقل، حج ات را از عربستان به سرزمین خودت بازگردان که خدا همینجاست:

_ در نگاه پرحسرت فرزندان سرزمینت

_ بیمارستان ها

_ امور خیریه

_ مناطق جنوب شهر و دیار خودت

_ مرکز ترک اعتیادها

_ متکدیان ایرانی مخصوصا زنان

_ دختران سرزمینت که از روی فقر به خود فروشی روی آورده اند

_ هزینه دارو و قرصها برای مریضی های خاص که خیلی ها نمیتونن تهیه کنند

_ زندانیان بیچاره ای که برای حتی 10% از همین هزینه حج رفتنت تو زندان

_ درآمد هنگفتی که سازمان حج و زیارت به جیب میزنه و...»

این پیامی هست که همینطور داره توی فضای مجازی دست به دست میشه و خیلی ها گول ظاهر خوبش رو میخورن! خیلی حرف داره این پیام. نکته های زیادی داره.

نکته ای که توی سرتاسر پیام موج میزنه حس نژاد پرستانه هست. کسی که این پیام رو نوشته، ادعای انسانیت داره در صورتی که انسانیت حکم میکنه هیچ نژادی رو نباید تحقیر کرد و بهش توهین کرد. این پیام داره نژاد عرب رو میکوبونه در صورتی که پیامبر اسلام عرب بوده. تمامی ائمه ما عرب بودن. نصف همین جامعۀ ایران سادات هستند و جایی نژادشون به اعراب میرسه. در جنوب کشور ایران، چندین ملیون ایرانیِ عرب وجود داره. امثال نویسندۀ این متن، کسانی هستن که اگر یک عرب توی خیابان ببینن، سریعا مقابلش موضع میگیرن و نژادش رو تحقیر میکنن و انتظار دارن که اعراب این کار رو به صورت متقابل انجام ندن. باید قبول کنیم که توی هر کشور و هر نژادی یک عده نژادپرست وجود داره. نمونۀ بارزش نویسندۀ همین پیام. آیا اگر کسی به ما بدی کرد ما هم باید با بدی جوابش رو بدیم؟! الان توی کل دنیا یک موج اسلام هراسی به وجود اومده و خیلی ها دارن ضد اسلام شعار میدن و واقعا از اسلام ترسیدن! آیا چون اونا به خاطر ترس از مسلمون نماها به اسلام بدبین هستن و علیهش شعار میدن، ما باید باهاشون بدرفتاری کنیم که بدتر بشن؟! نخیر. باید خوش رفتاری کرد و پیغام صلح رو به همه جا رسوند. حالا اومدیم و چهار نفر عرب نژاد پرست اومدن و به بازی های تیم های ایرانی نیومدن. ولی ما میتونیم با رفتن به ورزشگاه های کشورهای عربی و سردادن شعارهای مناسب و صلح طلبانه پیغام صلح رو به همه مردم دنیا برسونیم.

نکتۀ دیگهای که توی این پیام هست اینه که تاکید داره قسمت عظیمی از درآمد عربستان سعودی از منبع حج هست! اگر فرض کنیم که عربستان روزی 10 ملیون بشکه نفت تولید میکنه میشه سالانه 3 ملیارد و 650 ملیون بشکه نفت و اگر فرض کنیم قیمت هر بشکه نفت 50 دلار باشه، به عبارتی میشه گفت که درآمد عربستان از نفت سالانه، 182 ملیارد و 500 ملیون دلار هست.

حالا فرض کنیم که سالانه 2 ملیون نفر به حج میرن. از سرتاسر دنیا، و هر نفر برای سفر حج مبلغ 700 دلار خرج کنه. در جمع میشه گفت که درآمد عربستان از حج، چیزی حدود 1 ملیارد و 400 ملیون دلار هست.

با یک حساب سرانگشتی میشه گفت که درآمد عربستان از حج، چیزی کمتر از یک دهم درصد هست! البته شایان ذکر هست که اولا سالانه دو ملیون نفر به حج نمیرن! از این میزان هم معمولا چند هزار نفر شون فقط ایرانی هستن. میزان 700 دلار مبلغ زیادی هست و معمولا کمتر از این ها خرج این سفر میشه. و اینکه تمامیِ مبلغی که افراد برای سفر حج میپردازن توی جیب دولت سعودی نمیره! این هزینه ها خرج هواپیما، هتل، خورد و خوراک توی هتل ها و سوغاتی و هزارتا چیز دیگه میشه. پس اصلا معقول نیست که دولت عربستان سعودی چشم به این مبلغ دوخته باشه و این پول رو بیاد خرج جنگ توی یمن بکنه!

نکتۀ جالب دیگه ای که وجود داره اینه که چرا این همه نگرانی بابت حج و هزینه ای که براش میشه وجود داره؟! چرا توی این همه مدت کسی نیومده بگه که آی ملت! چرا ما سالانه 2.1 ملیارد دلار خرج لوازم آرایشی میکنیم؟! چرا این 2.1 ملیارد دلار نباید خرج فقرا بشه؟! چرا میایم به اون 350 ملیون دلاری که خرج حج میشه گیر میدیم؟! آیا نباید مشکوک شد به این قضیه؟! چرا باید در حالی که خیلی از مردم ما دارن کالاهای خارجی مصرف میکنن، به سفر حج گیر بدیم؟! آیا با حج نرفتن ما عربستان فقیر میشه؟! آیا با حج نرفتن ما، خودمون غنی میشیم؟! واقعا چرا وقتی مردم به حج رفتنمون دارن گیر میدن، به آنتالیا رفتن بعضی ها گیر نمیدن؟! مگر ترکیه حامی داعش نبوده و نیست؟! پس چرا مردم ما هنوز دارن تورهای مسافرتی میرن به ترکیه؟! چرا هیچکس به اونا چیزی نمیگه؟! پس حتما مشکل خرج پول توی یک کشور خارجی و حامی تروریسم نیست! مشکل یه چیز دیگه ست. من مطمئنم بیشتر از 80 درصد کسایی که میرن سفر حج، به موقع ش و سرجاش، کمک به فقیر و انفاقشون رو هم انجام میدن.

کل پیام بالا، داره میگه که به حج نرید! حج چیه؟! حج یک واجب الهیه. ترک یک واجب چیه؟! گناهه. حج از فروع دین ماست. ترک حج هم مثل ترک نماز قهر خدا رو به دنبال داره! کیه که از فواید سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... حج آگاه نباشه؟! کی میگه حج، تصورِ بدِ ما از خداست؟! یکی بیاد بگه تصور درست از خدا چیه؟! آیا این نیست که خدا میگه تمام انسان ها توی ذاتشون با هم برابر هستن؟! آیا این نیست که خدا میگه با هم دوست باشید؟! آیا این نیست که پیش خدا عرب و عجم و چینی و آمریکایی و سیاه و سفید و سرخ فرقی ندارن؟! ما توی حج به وضوح پیام صلحی رو که همۀ مسلمون ها دارن سر میدن رو میبینیم. پیام وحدت رو. میبینیم که همۀ انسان ها از نظر مادیات نزد خدا یکی هستن. همه با یک لباس احرام هستن و دیگه هیچی! غنی از فقیر شناخته نمیشه! اگر این تصور درست از خدا نیست پس چیه؟!

من از پیام بالا فقط یک پیام گرفتم و اون هم اینه که:

دشمن از این همه وحدت و یکپارچگی میون مسلمون ها ترسیده. میخواد حج، این بهانۀ وحدت رو از مسلمون ها بگیره تا بتونه با ایجاد تفرقه میون مسلمون ها، به منافع خودش برسه.

همین. والسلام.

و ما چقدر ساده ایم که فکر میکنیم میشود همۀ مسائل را با گفتگو حل کرد!...

ما را در سایت و ما چقدر ساده ایم که فکر میکنیم میشود همۀ مسائل را با گفتگو حل کرد! دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 24 تاريخ: دوشنبه 15 خرداد 1396 ساعت: 13:36

صفحه بندی